הבריאות כמוצר

התקשרה אליי היום אורית מ"שירותי בריאות כללית". למען האמת, ספרתי ומצאתי שאורית ניסתה להתקשר אליי עשר(!) פעמים, רק שלרוב היא התקשרה בבוקר, בזמן שהייתי בעבודה, ולא הייתי יכול לענות לפלאפון. באחת הפעמים עניתי בחופזה בזמן העבודה, ואמרתי לה שכמו שהיא עובדת עכשיו גם אני עובד עכשיו, וגם אם אני הייתי מתקשר אליה באותה שעה, היא לא הייתה יכולה לדבר איתי. אורית הסכימה לדבריי ונפרדנו כידידים.

והמשפט שאמרתי לה הזכיר לי את הקטע בפרק "The Pitch" ב"סיינפלד" (עונה רביעית, פרק 43). ואולי זה המקום לציין שלפחות בכל הנוגע ל"סיינפלד", אני מסכים עם הטענה הפוסטמודרניסטית על הטשטוש שבין מקור לחיקוי, וגם אצלי הגבולות שבין מקור לחיקוי מטושטשים. כלומר, לא לחלוטין ברור האם הסיטואציה בסדרה היא חיקוי של סיטואציה אמיתית בחיים, או שאני הוא זה שמחקה את הסיטואציה בסדרה במקום לנהוג ב"טבעיות". בכל מקרה, בפרק הנ"ל מתקשר אל ג'רי נציג של חברת טלפון, וג'רי אומר לו שהוא לא יכול לדבר ומציע שהוא (ג'רי) יתקשר אליו מאוחר יותר הביתה. כשהנציג אומר לו שהוא לא יכול לעשות זאת, ג'רי משיב לו: "Well, now you know how I feel", ומנתק.

אז היום אורית התקשרה אחר-הצהריים, והיא הציעה לי לעבור מביטוח של "כללית מושלם" ל"כללית פלטינום", שידרוג שכרוך בתשלום של כ-230% מהמחיר שאני משלם על ה"מושלם". ולמרות שהאזנתי ברוב קשב לרשימת ההטבות שאורית מנתה ומגיעות לי ב"פלטינום", לא יכולתי שלא לגחך, שכן כל שירות כזה בהכרח קשור בהידרדרות במצבי הבריאותי, ולא סתם הידרדרות, שהרי יש לי כבר את ה"מושלם", שהוא יותר מחבילת הבסיס. ואורית, שהייתה מודעת לפרדוקס, ניסתה לרכך אותו ונשמעה בערך כך (ההדגשות שלי, אך הן הובלטו באינטונציה של אורית): "אם תצטרך ניתוח בחו"ל – שלא תצטרך, כן? – אז "הפלטינום" יכסה עד 200% מהניתוח בארץ… ואם תרצה לקבל חוות הדעת של רופאים מומחים – חס וחלילה, שלא נדע, אבל אם וכאשר – אז טובי הרופאים יעמדו לשירותך…", וכך המשיכה ופרטה רשימת זוועות שעלולות להתרחש עליי, ואני בכלל לא הייתי מודע לקיומן.

באחת הפאוזות מרשימת הקללות שאורית המטירה עליי, ניסיתי לומר לה שכעת אני פחות-או-יותר בריא ולכן אני לא רואה את הצורך בכך, ואז היא שנתה אסטרטגיה והחלה לנזוף בי: "אז מה, לא אכפת לך מהבריאות שלך?! תשמע, אני לא מנסה למכור לך חבילת סלולר. זו הבריאות שלך שאנחנו מדברים עליה!". כשאורית אמרה לי שגם היא עשתה ביטוח "פלטינום" – מניפולציה מוכרת בתחום "שירות הלקוחות", שאומרת תזדהה עם הלקוח, מניפולציה שגם אצלנו בעבודה משתמשים בה לצערי, אבל אני לא נוקט בה אם איני דובר אמת, ולי אין דרך לדעת אם אורית דוברת אמת – ולפני ששקעתי בהרהורים נוגים האם אני מזניח את גופי או לא, התעשתי ואמרתי לעצמי: זה לא שבאמת אכפת לאורית מהבריאות שלי; אכפת לה מהכסף שלי, או יותר נכון מהבונוס שהיא תקבל על עוד לקוח ששידרג. וכן, זה בדיוק כמו חבילת סלולר או כבלים, רק עם אפשרות לסחיטה רגשית. כי מבחינת אורית – שהייתה באותה מידה יכולה לעבוד ב"yes" או ב"סלקום" – הבריאות שלי היא מוצר שעליה לשווק לי.

4 מחשבות על “הבריאות כמוצר

  1. אל תדאג, הם יתקשרו שוב בחודש הבא!
    במשך חצי שנה , חודש אחרי חודש הם התקשרו אלי וניסו להציע *ליותם* לעבור לפלטיניום, וכל פעם מחדש ניסיתי להסביר שאין צורך לדאוג לו לביטוח בריאות, ושאני ממש בטוחה במאתיים אחוז שהוא לא יזדקק לפיליפיני צמוד בגיל 80, וגם בטוח בטוח שהוא לא יפגע בשום תאונה…
    הם לא השתכנעו.
    זה נהיה תחביב ביזארי שכזה: מה הדרך הכי נוראית שבה אני יכולה לבשר למישו-משירותי-בריאות-כללית שהוא דואג לבריאותו של אדם מת?
    מוזמנים להצטרף למשחק 😉

    • הי אילה,
      תודה רבה על התגובה ותודה רבה ששיתפת. הסיפור שלך הצחיק אותי עד דמעות.
      זו אכן לא הפעם הראשונה שהם מתקשרים, והם התקשרו אליי בעבר, אבל הפעם התפעלתי מהנחישות ומהרטוריקה, שלא הייתה זכורה לי בעבר.

    • שלום למגיב/ה,
      בתור אחד שעובד כ"נציג שירות", אני מבין את הפניות מצד גורמים ב"כללית", וגם אם אני מתמרמר לפעמים, אני מקבל זאת באהבה.
      שלא לדבר על כך שאולי יום אחד אחזור בי.
      ולכן אני לא רואה בכך צורך.
      תודה

להשאיר תגובה

