אז למה שבתנו היום?

את הרשימה הנוכחית התחלתי לכתוב – כלומר, כתבתי בראשי, למרות שאם היו לי דף ועט הייתי בהחלט יכול לכתוב אותה ממש – בעודי משתתף באורגיה הקבוצתית הזאת שנקראת פקק-תנועה באיילון צפון – ומבטי פוזל למד הקילומטראז' שמטפס לאִטו, וכל זאת בגלל שלא הייתה תחבורה ציבורית בשל השביתה. אין ספק, נהגי המכוניות באיילון צפון היום בבוקר כיבדו את השביתה. הם שבתו. מכוניותיהם עמדו במקום, ואם הייתה צפירה הם היו יכולים גם לעמוד לצד מכוניותיהם ודבר לא היה זז (מילא אני, ששפר גורלי וזכיתי להיות נשוי באושר ובעוני למכונית שלי עד שהמוות – שלה כנראה, והוא מתקרב בצעדי ענק – יפריד בינינו, יכול להתנייד לי בזחילה באיילון, אבל מה יעשו רווקי-המכוניות? מה יעשו עובדי הקבלן שאין להם איך להגיע לעבודה?) וחשבתי לעצמי: אז למה לעזאזל אנחנו שובתים?

בואו נתחיל דווקא מהשורה התחתונה, והשורה התחתונה אומרת שלא אחת תנאי ההעסקה של עובדי קבלן הם לא אנושיים/ לא מוסריים/ לא יהודיים/ לא נוצריים – מחקו את המיותר או השלימו את החסר. אני באמת מאמין שלנו כחברה מוטלת האחריות לדאוג לתנאי שכר הוגנים לכל אוכלוסייה, וזו בסופו של דבר צריכה להיות המטרה. האם עיני רצה להשיג את המטרה הזו?

ראשית, אם עיני היה רוצה, הוא היה מסדיר את זה גם ללא שביתה, או לפחות מונע מאיתנו את הטקס המיותר שהולכים לישון בחצות הלילה, קמים בשש בבוקר בכדי לגלות שיש שביתה ואז מגלים שבעצם אין שביתה. אין חובה לעשות משמר (לילה לבן) של משא ומתן עקר, רק בשביל לגלות שבבוקר יש שביתה. כשעיני מתעפץ ושטייניץ מנקר, קשה מאוד להשיג תוצאות. להזכירכם, משא ומתן ניתן לקיים גם ביום. אבל משא ומתן לילי משרת את המטרה של עיני לשוות למשא ומתן נופך חשאי ואינטנסיבי, כאשר למעשה התוצאה ידועה מראש. בואו נודה על האמת, לא בגלל עובדי הקבלן המשק הושבת היום לארבע שעות; בגלל עופר עיני המשק הושבת. כמו במשחק "הרצל אמר" – עיני אמר שתהיה שביתה, והייתה שביתה.

רבות דובר ונכתב לאחרונה על החשש מפני החלטות פזיזות ולא-שקולות שייטלו ראשי המדינה בעניין תקיפת הגרעין באיראן, אך אני, למרות שדעתי אינה נוחה מהממשלה הנוכחית, סמוך ובטוח שהתייעצויות ומערכת קבלת החלטות היו ויהיו; אבל האם מישהו שאל את עצמו על שיקול דעתו של עופר עיני? האם עיני התייעץ עם מישהו לפני שהוא גרם סבל למאות אלפי אנשים ברחבי המדינה? וממילא נתניהו וברק, שהציבור החליט שהם יחליטו בשבילו; הציבור רוצה להמליך על עצמו אטד, שיהיה אטד; אבל האם מישהו בחר בעופר עיני? האם מישהו הסמיך אותו לשחק בחייהם של אזרחי המדינה כאילו היו מריונטות? עיני הבמאי, ואנחנו כולנו שחקנים בתאטרון האבסורד שלו. עיני עושה בנו כרצונו, ברצותו מרחיב וברצותו מקצר, ברצותו חוגג וברצותו ממוגג.

אז אם עובדי הקבלן הם עבדים מודרניים, אנחנו צמיתיו ונתיניו של המלך עיני.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s