בקיצור, החלפתי שקע

עברתי דירה. בדירה החדשה, באופן מתמיה, כל השקעים החשמליים הם בעלי שלושה חריצים כאשר החריץ התחתון הינו דק, כך שלא ניתן להכניס לתוכו מכשיר חשמלי כלשהו עם תקע בעל שלושה פינים עבים-עגולים, כמו המחשב הנייד שלי. אז בהתחלה ניצלתי את הסוללה של הלפטופ, ומשתש כוחה של הסוללה, הלכתי להוםסנטר לקנות מפצל עם חריצים עבים יותר. אלא שבכל החנות אין מפצל כזה, אז אמרתי שפשוט נחליף את השקע לשקע בעל חריצים עגולים ועבים. כששאלתי את המוכר בחנות האם זה אפשרי, הוא ציין שכן, אבל אמר שעדיף פשוט להרחיב את החריץ התחתון באמצעות מברג. מכיוון שאני גר בשכירות חששתי שצעד כזה הינו קאזוס-בלי מצד המשכיר, ולכן רכשתי את אותו שקע.

אמרתי לעצמי, אמנם אני לא חשמלאי ולמעשה אני די טכנופוב, אבל ראיתי אנשים עושים את זה בעבר, כמה מסובך זה יכול להיות? בעניינים כאלו, כמדומני, העולם נחצה לשני מחנות: יש אנשים שלמרות שהם יודעים שהם לא טובים בפעולה כלשהי, הם לא יודו בכישלון וימשיכו לנסות ולהיות בטוחים שהם טובים באותה פעולה. ויש אנשים שכאשר הם יודעים מראש שהם לא טובים בפעולה מסוימת, הם יותירו את המלאכה בידי אחרים. יתרונם של הראשונים הוא שבכל קושי הם רואים אתגר, אך חסרונם הוא חוסר-מודעות ושיפוטיות עצמית. וזה גם יתרונם הגדול של האחרונים: ניתן לומר שהם מפחדים מאתגרים, אבל מצד שני הם גם צנועים, הם מכירים במגבלות של עצמם, הם לא מנסים להילחם בעצמם, ומעדיפים להתרכז בדברים שהם טובים בהם. ברגיל, אני נמנה על הקבוצה השנייה, אך כיוון שבעניין הנידון כלו כל הקיצין, אמרתי לעצמי: עשו את זה קודם, לפניי, זה לא משנה. כמה מסובך זה יכול להיות?

ובכן, זה מסובך. וזה כן משנה. לאחר שפרקתי את השקע הקודם, במשך כשעה לא הצלחתי להרכיב את השקע החדש, כשאין לי שמץ של מושג מה אני עושה לא נכון. באותו רגע חזרו אליי התחושות שחשתי כאשר ניגשתי למבחן הפסיכומטרי, כפי שהרחבתי ברשומות קודמות ("העולם האוטופי של קורס פסיכומטרי", "האיש שחצה את הקווים"). כאשר אתה יודע שאתה לא טוב במשהו ונמנע מלעשות אותו, אתה בתוך תוכך מותיר את האפשרות שאולי אתה כן טוב בו, שאולי זה רק עניין של זמן וניסיון ועוד קצת ותצליח. כאשר אתה עושה משהו שאתה יודע שאתה טוב בו ונכשל, אתה אומר: טוב, זה זמני, טעויות קורות. בלב לבך אתה יודע שאתה טוב בכך, ושום ניסיון מעשי, אסוני ככל שיהיה, לא ייקח ממך את זה. אבל כאשר אתה עושה משהו שאתה יודע שאתה לא טוב בו ונכשל, אתה לא רק לא מצליח (כלומר, לא משיג את המטרה); אתה מציב מולך מראה שמשקפת לך איך אתה נראה – ילדים, אל תנסו את זה בבית – אתה נאלץ להתעמת עם האימפוטנציה שלך, שמצדה כמובן דואגת להזכיר לך עוד כמה דברים שאתה לא טוב בהם (לסיטואציות כישלוניות יש נטייה להפוך לאפקט דומינו כזה). אם היה לך ספק כלשהו שאתה אולי כן טוב בזה – והרי, מהמקום שבו יש ספק צומחים הפרחים הכי יפים – פודבקת באופן כזה שלא מותיר מקום לערער על כך.

אז אמרתי שנשאיר את החוטים של השקע חשופים – ילדים, אל תנסו את זה בבית – אקרא לחבר יותר מאוחר, ובינתיים הרחבתי את החריץ השלישי בשקע אחר, כך שיתאים לתקע של המחשב. אלא שמבעד לקיר בו מצוי השקע שפירקתי נמצא השקע של הטלוויזיה, והתברר שפירוק השקע גרם לכך שהשקע של הטלוויזיה לא עבד, כך שהשותפים שלי לא יכלו לראות טלוויזיה.

והכל התרחש יומיים בלבד לאחר שעברתי דירה.

קצת לאחר חצות הלילה, חבר שהתוודע למצוקה שלי והוא בעל ידי זהב – ולכן קוראים לו "אמיתי ידי זהב" – הגיע אלינו לדירה ותיקן את הבעיה תוך עשר דקות. זה המקום לציין שהדירה שלנו מורכבת משתי שותפות ושותף (אני), מה שהופך את הכישלון שלי לעמוק הרבה יותר. לא זו בלבד שכשלתי בניסיון להרכיב את השקע; בתור הגבר היחיד בדירה עם עוד שתי נשים, מעלתי בתפקידי כגבר. אם היינו שני בנים בדירה, ניתן היה להטיל את תפקיד "הגבר" על הבן השני, ואותי היו פוטרים מכל המטלות הגבריות (יאללה אודי, לך תכין עוגות); אבל אני הגבר היחיד, ואפילו מטלה פשוטה כמו החלפת שקע לא הצלחתי לבצע. אז אם נבחרת על התקן של "הגבר", תזכיר לי למה בחרנו בך?

בקיצור, אמיתי החליף שקע.

2 מחשבות על “בקיצור, החלפתי שקע

  1. אני מוכרח לציין שמדובר היה במקרה מורכב יחסית לענף החלפת השקעים, בשל החוטים הכפולים שהיו צריכים לעבור דרך השקע – שישה חוטים סך הכל. זה לא היה פשוט כמו שתיארת את זה.
    ברוך הבא לעיר.

להשאיר תגובה

