על הזריקה*

שבוע שעבר זרקה אותי (עוד) מישהי.

עכשיו, באמת שאין לי דבר בעדה או נגדה של אותה אישה; אני מאחל לה, מכל הלב, שתזכה לחיים ארוכים – לאחר שתדרוס אותה משאית והיא תגסוס בייסורים אטיים וכואבים – היא לא הנושא. האישה היא לא האישיו.

היא לא הסיפור. הסיפור הוא גם לא "הכבוד העצמי" שלי שנפגע, לכאורה. ממשלא. הסיפור הוא האפקט המצטבר, או כמו שאמר מורנו ורבנו אהרן ברק – הכמות עושה איכות – ולכן הדברים שאכתוב להלן אינם מתגמדים בשל העובדה שמדובר ב"דן יחיד" – כאמור, יש אפקט מצטבר: זו היא ואלו כל קודמותיה.

הסיפור הוא כזה: כל דייט הוא כמו התבוננות עמוקה במראה. לצד כל שלל חסרונותיי – אבל מי סופר? – אני חושב שיש לי מודעות עצמית יחסית גבוהה, אבל דווקא בגלל זה, אני חושב שאני, נראה לי כמו כל אדם, נוטה לשפוט את עצמי בחומרה יתרה או מאידך, במקרים אחרים, בסלחנות. בדייט – שהוא ארוך ומשמעותי, כמו שאני משתדל שיהיו, ולכן זה שונה ממקרה שבו עשרות שותפים-פוטנציאליים זרקו אותי לאחר חמש דקות של היכרות איתי פלוס היכרות שלי עם המטבח והשירותים – אני נחשף למי שאני ללא פילטרים מחד, וגם ללא שיפוט מחמיר או מקל, מצד שני.

אני חושב שהמשפחה שלי או החברים שלי, שגם מכירים אותי טוב – ייטו לשפוט אותי באופן מקל, ובכל מקרה לא יתנו פסק דין – הם יקבלו אותי כמו שאני. ובדייט כמובן אין גם את הפידבק החיובי או הנחה שאדם מקבל כאשר הוא הולך לפסיכולוג  (זה לא אתה, זה ההורים; זה בסדר, כולנו שמוקים) – שבנוסף לכל גם מקבל כסף על הפידבק החיובי. בדייט אני נחשף בפני מישהי ששופטת אותי באופן אובייקטיבי, וגוזרת את דיני לאחר דייט אחד או חודשיים.

לכן אני גם משתדל להימנע ממפגש עם אקסיות. כתבתי בעבר את הסיפור "גבר במנוסה", שמתאר את חוויותיי המצטברות מהפגישות השונות. ובדיעבד אני מבין את הלך הרוח של הגיבור הראשי – אני נמנע ממפגש עם האקסיות כי כי כל מפגש כזה הוא הד לפגישה שלי עם עצמי, הוא התבוננות עמוקה במראה שמשקפת לי את מי שאני.

חתיכת דרעק.

[*לעניין הביטוי "זריקה": יש אומרים שזו לא זריקה אם האישה לא סיבבה אותך הלוך ונסוב לפחות במשך מספר חודשים טובים, ואין הדבר דומה לאשה שמחליטה שאחרי דייט אחד או שניים שאתה והיא כבר לא. יחד עם זאת, לכל מי שהתרעם על השימוש שלי בביטוי הצעתי לתת לי מונח אחר – במילה אחת – שמתאר את אותה פעולה וטרם נמצאה מילה מדויקת. אני מזמין את הציבורה להציע הצעות.]

4 מחשבות על “על הזריקה*

    • תודה יהודה. לגבי חתכה, אני לא בטוח שהקונוטציות שליליות פחות מזרקה: נפרדה נראה לי ״מחייב״ מדי אם מדובר במספר מועט של פגישות

      • זה לא העניין של קונוטציה שלילית. פשוט צריך להחזיק משהו כדי לזרוק אותו. אם לא החזיקה אותך, לא תוכל להזרק (כמעט כמו נפרדה, אגב). חתכה זה את הקשר (כמו הקשר הגורדי), לא אותך.
        אפשר גם סירבה או משהו.

להשאיר תגובה

